8 Nisan 2010 Perşembe

2009-2010 II. DÖNEM 8.SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞI

TOPLANTI  NO  :  2
TOPLANTI TARİHİ          : 
TOPLANTI YERİ               :  Öğretmenler Odası
TOPLANTI SAATİ            :  12:45
 
GÜNDEM MADDELERİ
 
1- Açılış ve Yoklama.
2- I. Dönem sonunda şubenin başarı durumunun tespiti.
3- Okul, çevre ve arkadaş ilişkilerinde sıkıntı çeken öğrencilerin tespiti.
4- Her yönüyle başarılı öğrencilerin tespiti.
5- I. Dönem sonunda başarısız öğrencilerin tespiti.
6- Öğrenci-öğretmen ilişkileri.
7- Bilgi ve beceri yönünden başarısız öğrencilere yönelik yapılacak rehberlik.
8- Öğrenci başarısızlıklarının ve davranış bozukluklarının nedenleri ve alınacak önlemler.
9- Öğrencileri başarıya yönlendirme.
10- Dilek ve temenniler.
 
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
 
1- AÇILIŞ VE YOKLAMA
                Okulumuz Müdür Yardımcısı …….  başkanlığında , saat 12.45'de  Şube  Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı. Yapılan yoklamada toplantı ekinde isim ve imzaları bulunan  8-A sınıfında derse giren branş öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Yeni eğitim-öğretim yılının başarılı ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin görüşülmesine başlandı. Türkçe Öğretmeni ………. yazman olarak seçildi.
2-  I. DÖNEM SONUNDA ŞUBENİN BAŞARI DURUMUNUN TESPİTİ  VE DEĞERLENDİRİLMESİ
                Sınıf Rehber Öğretmeni ………..; 8/A sınıfının   genel olarak düzenli ve dinleme alışkanlığını edinmiş olduğunu ancak;sınıf seviyesinin ortalamanın altında olduğunu, başarını düşük  olduğunu (8.sınıf 1.dönem karne notları itibari ile), zaman zaman davranış yönünden de problemler ortaya çıktığını”    belirtti. 8/A sınıfında öğrenim gören öğrencilerin ekonomik,       sağlık, beslenme, başarı ve davranış yönlerinden durumlarını tek  tek ele almanın yararlı olacağını belirtti. Sınıf Rehber Öğretmeni …. I dönem boyunca başarısını artıran öğrencilerin  bütün öğretmenlerin gayretiyle daha da yükselteceği söyledi.Derse katılımın düşük olması nedeniyle sınıf genelinde başarını artırılması yönünde gereken gayretin gösterilmesi kararı alındı. SBS sınavı için öğrencilerin daha çok test çözmesi için gayret sarf edilmesi söylenerek bu konuda Fen ,Sosyal ,Türkçe ve Matematik branşlarında öğrencilere yaprak testlerin almaları tavsiye edilmesi  kararı alındı
 
3- OKUL, ÇEVRE VE ARKADAŞ İLİŞKİLERİNDE SIKINTI ÇEKEN ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ.
 
                 Okul, çevre ve arkadaş ilişkileri yönünden problemli olan öğrencilerin bu sorunlarının giderilmesi yönünde rehberlik edilmesine karar verildi.Sosyal ilişkileri zayıf, okula uyum problemi yaşayan ve olumsuz davranış sergileyen, aşağıda adı yazılı öğrencilere rehberlik yapılmasına karar verildi. Ayrıca, okulumuz “Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu”nun işlevsel bir yapıda olduğunu gerektiğinde   problemli öğrencilerle periyodik toplantılar düzenlenmesi ve okul kurallarının anlatılması kararlaştırıldı.
………  ;  Sınıfı rahatsız ediyor, gürültü yapıyor.
……….. ; Derslere karşı  ilgisiz  öğrenciler.
…………  ; Derste konuşuyor,arkadaşlarını sürekli rahatsız ediyor.
…………  ; Ödev ve sorumluluklarını yapmıyor.
 
4- HER YÖNÜYLE BAŞARILI ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ
 
                …………… ve ……………..’ün  adlı öğrencilerin sınıf düzeyinde başarılı oldukları konusunda fikir birliğine varıldı.Başarılarının daha da artırılması için motivasyonlarının devamı kararı alındı.
 
 
5- I. DÖNEM SONUNDA BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERİN TESPİTİ.
 
                8/A  Sınıfında I. Dönem sonunda sırasıyla …………. adlı öğrencilerin başarısız oldukları tespit edildi.Öğrencilerin özellikle Fen ve Teknoloji, Matematik,Türkçe,Sosyal Bilgiler  ve İngilizce derslerinden başarısız oldukları tespit edildi.Bu durumun ders öğretmenleri tarafından değerlendirmesi ve farklı strateji ve yöntemler kullanılarak başarısızlığın giderilmesi kararı alındı.
 
6-ÖĞRENCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİLERİ
 
                Öğrenci-öğretmen ilişkilerinde, sevgiyi ön planda tutarak, öğrencilerle daha sağlıklı bir iletişim kurulabileceği kanaatine varıldı.
 
 
7- BİLGİ VE BECERİ YÖNÜNDEN BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAPILACAK REHBERLİK
 
                Toplantı gündemini 5.maddesinde yer alan 1.dönem sonu itibari ile başarısız olduğu tesbit edilen  öğrencilere, bilgi ve becerilerini geliştirecek metotların uygulanması oy birliği ile kabul edildi..Bu öğrencilerin derse katılımlarının artırılması ve olumlu davranışların anında pekiştirilmesi vb. davranışların bilgi ve beceri yönünden  başarıyı artıracağına işaret edilerek bu konuya dikkat çekildi.
 
                Ayrıca Öğrencilerin başarılarını arttırmak için öncelikle okuma seviyelerinin yükseltilmesi gerektiğini; öğrencilerin boş zamanlarını bol bol kitap okuyarak değerlendirmeleri gerektiğini belirtti. Derste öğrenci merkezli bir eğitim öğretim yapılması gerektiğini, öğrencilere daha fazla söz hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu; başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
               
                T.C. İnkılap Tarihi  Öğretmeni ……….; 8/A sınıfının çok düzenli ve uyumlu bir sınıf olmadığını, başarı seviyelerinin çok yüksek olmadığını ama   daha çok çalışarak daha da iyi olabileceklerini, bu noktada biz öğretmenlerin üzerine düşeni severek yapacaklarını belirtti.
Matematik Öğretmeni ……………, öğrencilerin başarısızlık nedenlerinin irdelenmesi, araştırılması ve tespit edilmesi suretiyle problemin çözülebileceğini söyledi. Okuma yazması iyi olmayan öğrenciler konusunda elbirliğiyle çözüm yolları bulunması gerektiğini; durumu zayıf olan öğrencilerin incitilmeden, rencide edilmeden, uygun yöntem ve tekniklerle başarılı hale getirilmesi gerektiğini; öğrencilerin bilgi, davranış ve karakter açısından başarılı hale getirilmesinin birinci derecede hedefimiz olduğunu söyledi.             
Türkçe Öğretmeni ……… ,öğrencilerin başarısızlık nedenlerini öğrenci, öğretmen, veli ve okul idaresi dörtgeninde aramak gerektiğini, öğrencilerin güzel Türkçemizi en güzel ve doğru kullanmalarının başarıda anahtar olduğunu, bu hususlarda elimizden gelen gayreti göstermemiz gerektiğini, bütün öğretmen arkadaşlarımızın gerekli gayreti gösterdiğine inandığını söyledi.
 Türkçe Öğretmeni ……….; ayrıca başarının çok okumaktan geçtiğini, kitap okumayan, sadece ders kitaplarıyla yetinen öğrencilerin hiçbir zaman yeterince başarılı olamayacaklarını; kitap okuma konusunda öğrencilerin teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Türkçeyi güzel, etkili ve doğru konuşan öğrencilerin de başarılı olacaklarını, bu hususta bütün arkadaşlarının işbirliği yaparak ve kütüphanemizi en iyi şekilde işletip değerlendirmesi gerektiğini belirtti. Çocukların ayda bir, yılda on kitap okuyarak dahi büyük yol kat edeceğini belirten …………., bu hususta herkesin üzerine düşen görevi en iyi şekilde yapacağına inandığını belirtti.
Okul Müdür  yardımcısı ……..  ; öğrencilerin başarılı olmasında en büyük etkenin öğretmen olduğunu, başarılı bir öğretmenin öğrencilerinin de başarılı olacağını, diğer sorunların zamanla halledilebileceğini, önemli olanın öğretmenin idealist olması gerektiğini belirtti. Bütün arkadaşların gayretle çalıştığına inandığını, bu gayretlerini devam ettirmelerinin hem öğrenci, hem çevre hem de ülke için önemli olduğunu, öğrencilerle ders içinde ve ders dışında yakından ilgilenmek suretiyle başarıyı yakalayacağımıza inandığını söyledi.
 
8- ÖĞRENCİ BAŞARISIZLIKLARININ VE  DAVRANIŞ BOZUKLUKLARININ NEDENLERİ VE ALINACAK ÖNLEMLER.
 
                Öğrenci davranış bozuklukları ve başarısızlıklarının üzerinde durulmuş, bu engellerin nasıl kaldırılabileceği tartışılmış ve bu yönde gereken hassasiyetin her öğretmen tarafından gösterilmesi gerektiği  Okul Müdür  yardımcısı …………  tarafından vurgulanmıştır.
               
                Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki yöntem ve teknikler konusu ve gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler. Toplantıya katılan tüm şube öğretmenleri bu kurulda alınan kararlara uygun hareket edeceklerini belirttiler.
 
9- ÖĞRENCİLERİ BAŞARIYA YÖNLENDİRME
 
                Öğrencileri başarıya, başarmaya yönlendirme için, gereken motivasyonun sağlanması, öğrencilere araştırma ödevleri verilmesi, ödevlerin kontrolünün yapılıp değerlendirilmesi, öğrencilere kılık ve kıyafetleri  konusunda model olunup, kılık-kıyafet, temizlik konusuna dikkat etmeleri konularında ortak kanaate varıldı.
 
 
10- DİLEK VE TEMENNİLER
 
                Sınıf Rehber Öğretmeni ………..; bugünkü toplantının ..............tarihinde yapılan 1.dönem şube öğretmenler kurulunda alınan kararlara  ek olarak değerlendirilmesi gerektiğini ifade ederek, o  toplantıda alınan kararları kurulumuza tekrar hatırlatmamıştır.Buna göre;
1-       Öğrenci merkezli eğitim sistemi örnek alınarak öğrencilerin ders içi etkinliklerinin arttırılması sağlanacak.
2-       Türkçeyi en iyi şekilde kullanmaları için öğrencilere gerekli bilgi ve davranışlar kazandırılacak.
3-       Okul araç ve gereçlerini kullanma konusunda daha dikkatli davranılacak.
4-       Veli toplantıları belli aralıklarla yapılacak. Maddi problemi, hastalık problemi olan öğrencilere gereken ilgi gösterilecek. Velilerin toplantıya katılmaları için gerekli aktivasyon sağlanacak.
5-       Sosyal ve kültürel etkinliklere katılımın sağlanması için gerekli tanıtımlar yapılacak. Bu tür faaliyetler duyurulacak.Sigara, alkol ve uyuşturucunun zararları sürekli olarak anlatılacak.
6-       Yer yer test uygulamaları yapılacak.
7-       Sigara ve alkol gibi bağımlılık yapan zararlı uçucu maddeler hakkında öğrencilere aralıklı olarak bilgilendirme çalışmaları yapılacağı kararlaştırıldı.
 
                8-A Sınıfı  öğrencilerinin test tekniğinin geliştirilebilmesi için yazılı sınavlardan en az birinin “çoktan seçmeli test” olarak yapılması,ayrıca sık sık derslerde test soruları dağıtma kararı alındı. Ayrıca öğrencilere meslek tanıtımı ve meslekler hakkında rehberlik edilmesi konusu dile getirildi. Okul Müdür  yardımcısı ………..  alınan kararların başarıyı artırması dileğiyle toplantı sona erdirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder