8 Nisan 2010 Perşembe

2009-2010 II. DÖNEM 7.SINIF ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAĞI

Cumhuriyet İlköğretim Okulu 7/D Sınıfı Şube Öğretmenler Kurulu Toplantısı ……….. tarihinde saat 15:30’de aşağıdaki gündemle toplanmıştır.
 
GÜNDEM MADDELERİ:
 
1- Açılış ve Yoklama.
2- I. Dönem sonunda şubenin başarı durumunun tespiti.
3- Okul, çevre ve arkadaş ilişkilerinde sıkıntı çeken öğrencilerin tespiti.
4- Her yönüyle başarılı öğrencilerin tespiti.
5- I. Dönem sonunda başarısız öğrencilerin tespiti.
6- Öğrenci-öğretmen ilişkileri.
7- Bilgi ve beceri yönünden başarısız öğrencilere yönelik yapılacak rehberlik.
8- Öğrenci başarısızlıklarının ve davranış bozukluklarının nedenleri ve alınacak önlemler.
9- Öğrencileri başarıya yönlendirme.
10- Dilek ve temenniler.
 
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
 
1- 7/D Sınıfı şube öğretmenleri kurulu Müdür ……………… başkanlığında toplandı. Bütün öğretmenlerin toplantıya katıldığı görüldü.
 
2- 7/D sınıfı başarı düzeyinin okul ortalamasın da  olduğu bazı öğrencilerinde seviye altında olduğu tespit edildi.özellikle …………… ile ilgilenilmesi gerektiği vurgulandı. ……… , …….adlı Öğrencilerin ders içinde sorun çıkardığı için bu öğrenciler üzerinde durulması gerektiği söylendi.I dönem boyunca başarısını artıran …………. bütün öğretmenlerin gayretiyle daha da yükselteceği söylendi.Derse katılımın düşük olması nedeniyle sınıf genelinde başarını artırılması yönünde gereken gayretin gösterilmesi kararı alındı. SBS sınavı için öğrencilerin daha çok test çözmesi için gayret sarf edilmesi söylenerek bu konuda Fen ,Sosyal ,Türkçe ve Matematik branşlarında öğrencilere yaprak testlerin dağıtılması kararı alındı
 
3- Okul, çevre ve arkadaş ilişkileri yönünden problemli olan öğrencilerin bu sorunlarının giderilmesi yönünde rehberlik edilmesine karar verildi. Özellikle ……ve …………. adlı öğrencilere birebir ilgi gösterilmesi kararı alındı.
 
4- ……….., ………..  adlı öğrencilerin her yönüyle başarılı oldukları konusunda fikir birliğine varıldı.Başarılarının daha da artırılması için motivasyonlarının devamı kararı alındı.
 
5- I. Dönem sonunda sırasıyla …………….. adlı öğrencilerin başarısız oldukları tespit edildi.Öğrencilerin özellikle Fen Bilgisi, Matematik ve İngilizce derslerinden başarısız oldukları tespit edildi.Bu durumun ders öğretmenleri tarafından değerlendirmesi ve farklı strateji ve yöntemler kullanılarak başarısızlığın giderilmesi kararı alındı.
 
6- Öğrenci-öğretmen ilişkilerinde, sevgiyi ön planda tutarak, öğrencilerle daha sağlıklı bir iletişim kurulabileceği kanaatine varıldı.
 
7- Başarısız olan öğrencilere, bilgi ve becerilerini geliştirecek metotların uygulanması oy birliği ile kabul edildi.Bu öğrencilerin derse katılımlarının artırılması ve olumlu davranışların anında pekiştirilmesi kanaatine varıldı.
 
8- Öğrenci davranış bozuklukları ve başarısızlıklarının üzerinde durulmuş, bu engellerin nasıl kaldırılabileceği tartışılmış ve bu yönde gereken hassasiyetin her öğretmen tarafından gösterilmesi gerektiği vurgulanmıştır.
 
9- Öğrencileri başarıya, başarmaya yönlendirme için, gereken motivasyonun sağlanması, öğrencilere araştırma ödevleri verilmesi, ödevlerin kontrolünün yapılıp değerlendirilmesi, öğrencilere kılık ve kıyafetleri  konusunda model olunup, kılık-kıyafet, temizlik konusuna dikkat etmeleri konularında ortak kanaate varıldı.
 
10- 7. Sınıf öğrencilerinin test tekniğinin geliştirilebilmesi için yazılı sınavlardan en az birinin “çoktan seçmeli test” olarak yapılması ayrıca sık sık derslerde test soruları dağıtma kararı alındı. Ayrıca öğrencilere meslek tanıtımı ve meslekler hakkında ara sıra rehberlik edilmesi konusu dile getirildi. Müdür …………..’nun alınan kararların başarıyı artırması dileğiyle toplantı sona erdirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder