8 Nisan 2010 Perşembe

2009 - 2010 SOSYAL BİLGİLER II. DÖNEM ZÜMRE TUTANAĞI

Toplantı No : 2
Toplantı Tarihi:
Toplantı Yeri: Sosyal Bilgiler Dersliği
Toplantıya Katılanlar:
200-2010 Eğitim Öğretim Yılı Sosyal Bilgiler Grubu 2. Dönem Zümre Toplantısı, Müdür Yardımcısı ………. başkanlığında, Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ………….’ın katılımıyla ............. tarihinde, saat 11:00 de Sosyal Bilgiler Dersliğinde yapılmış ve aşağıdaki gündem maddeleri tespit edilmiştir.
GÜNDEM MADDELERİ
1. Bir önceki zümre kararlarının gözden geçirilerek değerlendirilmesi
2. I. dönem öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi
3. Uygulamalarda karşılaşılan güçlükler üzerinde durulup çözüm yollarının aranması
4. Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özellikleri incelenerek alınacak önlemlerin karşılaştırılması
5. Yıllık, günlük planların uygulanması ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
6. Uygulamak ve değerlendirmek üzere ortak ölçme ve değerlendirme araçları hazırlanması
7. Ders araç gereçlerinin kullanımı
8. Diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği
9. Mesleki eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmelerin incelenmesi
10. Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. I. Dönem zümresi Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............tarafından okundu.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............Birinci Dönem Zümre Toplantısında alınan kararlara büyük ölçüde uyulduğunu ancak yeni müfredattaki etkinliklerin çok zaman aldığını ve ders saatinin yeterli olmadığını bunun sonucunda da yapılan yıllık planda biraz geri kalındığını belirtti.
2. Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............öğrencilerin başarı düzeyinin gayet memnun edici olduğunu bu düşünceye öğrencilerin sınıf içindeki performansları, yazılı sonuçları ve öğrencilerin girmiş oldukları çeşitli deneme sınavlarının sonucuna dayanarak söylediğini belirtti. Diğer zümre öğretmenleri de aynı fikirde olduklarını belirtti.
3. Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............en büyük sorunun ders saatinden kaynaklandığını bu yüzden de etkinliklerin sınıfta yapılabilmesine zaman ayıramadıklarını daha çok ev ödevi olarak verildiğini belirtti.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............, Sosyal Bilgiler Dersliğinde bazı eşyalara zarar verildiğini bunun önlenmesi için dersliği kullanan tüm öğrencilere araç gereçlerin kullanımı hakkında rehberlik yapılması gerektiğini belirtti.
4. Velilerimizin eğitime karşı duyarlı olması ve sürekli öğrencilerini takip etmeleri başarıyı artıran sebepler arasında olduğunu belirten Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............öğrencilerin ilgisini çekecek ve görsel Performans ve Proje Görevleri vermek yoluyla öğrencileri derslere ilgilerinin daha da artırılabileceğini söyledi. Zümre Başkanı ............ belirli aralıklarla genel tekrarlar, bilgi yarışması gibi yollarla öğrencilerin bilgilerin taze tutulabilmesinin sağlanması unutmayı azaltacağını belirtti.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............II. Dönem için başarıyı arttırıcı yöntem ve teknik olarak:
“a)Ders içi çalışmalarda konu ile ilgili çeşitli kaynak kitap, dergi, resim ve fotoğraf gibi gereçlerin sınıfa getirilmesi bilgisayardan ve projeksiyondan yararlanılması
b)Öğrencilere dersi daha ilginç hale getirecek, soyuttan somuta çevirebilecek ve anlamalarını kolaylaştıracak teknikler kullanılması Bunun içinde siyasi olayların seyrinden çok, neden -sonuç ilişkisi üzerinde durulacak ayrıntı sayılabilecek tarihlerle, yer ve kişi adları ezberletilmemesi , ancak Türk tarihinde önemli olayların tarihleri ve neden- sonuçları özellikle öğretilmesi
c)Öğrencilerin derse ön hazırlıklı gelmesi için ödev verilmesi ve ödevlerin kontrol edilmesi
d)Öğrenci velileri ile işbirliği sağlanması
e)Derse tüm öğrencilerin katılımının sağlanması
f)Okuldaki diğer öğretmenlerle işbirliğinin sağlanması” belirtti
5. Öğretmen kılavuz kitapları kullanıldığı için günlük plan yapmaya gerek olmadığı ancak öğretmenlerin bir sonraki konuyu da inceleyerek derslere girmesinin daha sonraki derse öğrencileri hazırlamak için gerekli olduğu vurgulandı.
Haftalık ders saatinin müfredatı uygulamaya yetmemesi, çeşitli nedenlerden dolayı okulların bazı günler tatil edilmesi sonucunda yıllık planların uygulamasında bazı derslerde geri kalındığı Şengül Kılıç tarafından belirtildi. Konuların yıllık plandaki akışına göre işlenmesi ve yeri geldiğinde diğer zümre öğretmenleriyle iş birliği yapılması, bazı etkinliklerin ev ödevi olarak verilmesi, kararlaştırıldı.
6. Sosyal Bilgiler Öğretmenleri I. Dönem II. Yazılı Değerlendirmesinin A ve B şubelerinin kendi arasında C ve D şubelerinin de yine kendi arasında ortak sınav şeklinde yapıldığını ayrıca ortak Performans Görevi hazırladıklarını belirtti. Aynı uygulamanın İkinci dönem II. Sınavda da uygulanmasını Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............belirtti.
............Ortak sınavın 20 çoktan seçmeli sorudan oluşmasını, soruların SBS’ye uygun tarzda, yoruma dayalı olmasını ve soruların dağılımının aşağıdaki gibi olmasını belirtti.
Sınıf Soruların Sorulacağı Üniteler Soru Sayısı
6. Sınıf Ülkemizin Kaynakları 5
6. Sınıf Ülkemiz ve Dünya 7
6. Sınıf Demokrasinin Serüveni 7
6. Sınıf Elektronik Yüzyıl 1
7. Sınıf Zaman İçinde Bilim 5
7. Sınıf Ekonomik ve Sosyal Hayat 6
7. Sınıf Yaşayan Demokrasi 5
7. Sınıf Ülkeler Arası Köprüler 1
8. Sınıf Çağdaş Türkiye Yolunda Adımlar 7
8. Sınıf Atatürkçülük 7
8. Sınıf Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası Ve Atatürk’ün Ölümü 3
8. Sınıf Atatürk’ten Sonra Türkiye: İkinci Dünya Savaşı Ve Sonrası 3
............ortak ölçme ve değerlendirme araçları hazırlanmasının verimi ve işbirliğini arttıracağını belirtti. Ortak ölçme ve değerlendirme araçlarının hazırlanmasında daha fazla işbirliği yapılmasını I. Yazılıların klasik, çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış sorulardan oluşmasını ve sınav tarihlerinin de 1. Yazılıların Nisan’ın ilk haftası Ortak sınavlarında Mayısın son haftasında yapılmasını belirtti.
7. Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............derslerde konulara göre uygun haritaların kullanılması için dersliğimizde bulunan haritaların mutlaka kullanılmasını, eksik olan haritalarımızın ise temin edilmesi için gerekenlerin yapılmasını belirtti. Öğrencilerin ders kitabı ve etkinlik kitaplarının mutlaka okula getirmesini belirtti.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............dersliğimizde projeksiyon olduğu için haritaların, resimlerin, konu ile ilgili belgesel ve filmlerin yansıtılmasının da yeterli olacağını söyledi. Ayrıca bazı haritaların asetatlara çıkarılarak tepegözde de gösterilebileceğini böylece derslerin daha ilgici çekici hale getirebileceğini belirtti Hazırlanan sunularda daha çok görsel bilgilere, istatistiklere yer verilerek öğrencilerin yorumlama kabiliyetinin geliştirilmesinin faydalı olacağı belirtildi.
8. Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............, derslerde geçen kavramlar ve dil bilgisi kuralları konularında, ve öğrencilerin anlaşılır şekilde okuma ve okuduğunu anlama konusunda Türkçe öğretmenleriyle işbirliğine gidilmesinin faydalı olacağını belirtti
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ……….., 6 ve 7. sınıf müfredatında istatistiksel bilgilerin ve oran ile ilgili konuların yer aldığını bu konuda Matematik öğretmenleri ile iş birliğine gidilmesi gerektiğini belirtti.
............Klavuz kitaplarda diğer derslerle ilişkilendirme bölümlerinin dikkate alınarak ilgili konularda işbirliğinin yapılmasının ortak anlayış açısından iyi olacağını belirtti.
9. Konuların hazırlanmasında gerekli kaynaklardan ve eserlerden yararlanılması, akademik eserlerin takip edilmesi, Sosyal Bilgiler 6 ve 7 Öğrenci Çalışma Kitabının etkin şekilde kullanılması ve diğer alanlarla ilgili ihtiyaç duyulduğunda bilimsel eserlerden yararlanılmasını Müdür yardımcısı …………. belirtti.
Tebliğler Dergilerinin www.meb.gov.tr ve Talim ve Terbiye Kurulundaki değişiklerin http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/ adresinden takip edilmesi yapılan değişikliklerin uygulanması kararlaştırıldı.
Sosyal Bilgiler Öğretmeni ............Sosyal Bilgiler 6-7. Sınıflar Öğretim Programı ve Klavuzu (Revizyon)- 13/01/2009, ve T.C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük (8.Sınıf) Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (Revizyon) adı ile yapılan düzenlemenin incelendiğini ve gelecek sene yapılacak planlamalarda dikkat edileceğini söyledi.
10. 2009-2010 Öğretim yılı II. Döneminin başarılı geçmesi dilek ve temennileriyle toplantı sona erdi.
Alınan Kararlar
1. Okul-aile işbirliğinin daha dazla sağlanması, öğrencilere ilgi çekici ve kısa ödevler verilmesi, performans görevlerinde rehberlik edilmesi kararı alındı.
2. Öğrencilerin derslere ilgilerinin daha fazla çekilmesi için bilgisayar, projeksiyon, tepegöz, video gibi araç-gereçlerden yararlanılması, soru-cevap tekniğinin daha çok kullanılması, belirli aralıklarla genel tekrarlar ve bilgi yarışmalarının düzenlenmesi karalaştırıldı.
3. Klavuz kitap olduğu için günlük plan yapılmasına gerek olmadığı kararı alındı
4. Müfredatın yetiştirilebilmesi için bazı etkinliklerin ev ödevi olarak verilmesi ve daha sonra kontrollerin yapılması kararlaştırıldı.
5. I. Yazılıların çoktan seçmeli, klasik, boşluk doldurma ve eşleştirme sorularından oluşması, İkinci sınavların aynı dönemde olan şubeler arasında ortak sınav şeklinde yapılması ve 20 test sorusundan oluşması, Ölçme ve değerlendirmenin ortak hazırlanması kararı alındı.
6. Okulda müfredata uygun eksik haritaların tamamlanmasına karar verildi. Okuldaki projeksiyon makinelerinin azami ölçüde kullanılması kararı alındı.
7. Özellikle Türkçe Matematik ve Fen ve Teknoloji Öğretmenleri ile iş birliğine gidilmesi kararı alındı.
8. Ders araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında öğrencilere rehberlik edilmesi kararı alındı.
9. Sınıflar arası bilgi yarışmalarının düzenlenmesi kararı alındı
10. Oluşabilecek değişiklikleri ve yenilikleri takip etmek için www.meb.gov.tr ve http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/ sitelerinin izlenmesi kararı alındı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder