6 Ocak 2012 Cuma

4.sınıf Sosyal Bilgiler 2.dönem 1.Yazılı Sınavı Soruları

Adı : ŞEHİT PİYADE ER NEZİR AKGÜL İLKÖĞRETİM OKULU

Soyadı: SOSYAL BİLGİLER DERSİ II. DÖNEM I. SINAV SORULARIDIR

1-Aşağıdakilerden hangisi bireysel farklılıklarımızdan biri değildir?

A-karakterimiz B-düşüncelerimiz C-duygularımız D-temel ihtiyaçlarımız

2-Bireyin kimlik bilgilerinde aşağıdakilerden hangisi bulunmaz?

A-T.C.kimlik numarası B-baba adı C-boy uzunluğu D-doğum yılı

3-Aşağıdakilerden hangisi bireyin sonradan kazandığı farklı özelliklerindendir?

A-parmak izi B-göz rengi C-ten rengi D-eğitimi

4-İnsanların geçmişlerini öğrenmek için yararlandıkları bilim dalı aşağıdakilerden hangisidir?

A-Coğrafya B-Felsefe C-Hukuk D-Tarih

5-Aile tarihimizi oluştururken hangisinden yararlanamayız?

A-fotoğraflar B-yaşlılar C-belgeler D-yeni kitaplar

6-Çekirdek ailede aşağıdakilerden hangisi bulunmaz?

A-dayı B-anne C- baba D-kardeş

7- I-Atatürk 1881 yılında Selanik’ te doğdu

II-Atatürk soyadını aldı

III-Samsun’a gitti

IV-Kurmay yüzbaşı oldu

V-Cumhuriyeti ilan etti

Yukarıda verilenlerin kronolojik sıralaması nasıl olmalıdır?

A- I-IV-III-V-II B- I-IV-II-III-V C- I-III-IV-V-II D- I-III-IV-II-V

8-Aşağıdakilerden hangisi Türklerin ata sporlarından biri değildir?

A-cirit B-güreş C-tenis D-okçuluk

9-Aşağıdakilerden hangisinden yön bulmada faydalanamayız?

A- ay B-güneş C-kutup yıldızı D-yosunlar

10-Yön bulmada en güvenilir araç hangisidir?

A-kroki B-pusula C-ölçek D-harita

11-Çanakkale Zaferi hangi savaş içinde yer alır?

A-Trablusgarp Savaşı B-Balkan Savaşı C-Kurtuluş Savaşı D-I. Dünya Savaşı

12-Aşağıdakilerden hangisi temel ihtiyaçlardan biri değildir?

A-haberleşme B-beslenme C-barınma D-giyinme

13-Aşağıdakilerden hangisi beşeri unsur değildir?

A-evler B-yollar C-ormanlar D-fabrikalar

14-Aşağıdakilerden hangisi bilinçli bir tüketiciye ait bir davranış olamaz?

A-İsraftan kaçınmak B-Ucuz ve kaliteli mal almak

C-Ucuz ve kalitesiz mal almak D-TSE damgalı ürünlerden almak

15-Malların üzerinde bulunan TSE damgası neyi gösterir?

A-kalite kontrolünü B-ucuz olduğunu C-yeni olduğunu D-Türk malı olduğunu

16-Aşağıdaki bilim adamlarından hangisi telefonu icat etmiştir?

A-Newton B-Graham Bell C-Einstein D-Edison

17-Türkler tarih boyunca çeşitli takvimler kullanmışlardır.Aşağıdakilerden hangisi Türklerin kullandığı ilk takvimdir?

A-Hicri takvim B-Miladi takvim C-12 Hayvanlı takvim D-Rumi takvim

18-Gün içinde zamanı en doğru öğrenmek için aşağıdakilerden hangisi kullanılmalıdır?

A-kum B-güneş C-saat D-takvim

19-Tüketicileri koruma derneği aşağıdakilerden hangisidir?

A-TBMM b-TÜKODER C-TSE D-Kızılay

20-Kullandığımız teknolojik ürünlerin en önemli yararı nedir?

A-Eğitimimize yardımcı olması B-Hayatımızı kolaylaştırmaları

C-Bilimsel ilerlemeye yol açması D-Boş zamanımızı değerlendirmeleri

Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle doldurunuz.

( Edison,takas, miras,veteriner,sismograf,küme, kalkan)

21-Ampülü…………………… icat etmiştir.

22-Hayvanların sağlığı için çalışan hekimlere ………………………. denir.

23-Paranın olmadığı dönemlerde insanlar……………….. usulü ile alış-veriş yaparlardı.

24-Kültürel değerler nesilden nesile aktarılan …………….. tır.

25-Depremin süresi ve büyüklüğünü ölçen alete …………………… denir.

Not:Her soru 4( dört) puandır.Başarılar…………………Erol YILMAZ

4. Sınıf Sosyal Bilgiler 1. Dönem 3. Yazılı Sınavı Soruları

Adı:

SOSYAL BİLGİLER DERSİ

1. DÖNEM 3. YAZILI SINAV SORULARI

04 /01/2012
Soyadı: PUAN:
Sınıf: 4- No:

(1.ve 2.soruları krokiye göre cevaplayınız.)(5)








POSTANE


ECZANE


PARK


İSTİKLAL CADDESİ









OKUL


HASTANE



GÜVEN SİTESİ



1-Okul ile ilgili verilenlerden hangisi yanlıştır? (5)

a) Okul, eczanenin güneyindedir.

b)Okul, hastanenin batısındadır.

c)Okul, Güven Sitesi’nin batısındadır.

d)Okul, parkın güneybatısındadır.

2-Aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur? (5)

a)Hastanenin güneyinde postane vardır.

b)Eczanenin batısında park vardır.

c)Parkın batısında eczane vardır.

d)Güven Sitesi’nin doğusunda okul vardır.





3.

Turistin elindeki kâğıt aşağıdakilerden hangisi olabilir? (5)

A) broşür B) çizgi roman

C) gazete D) kroki

4– Günlük hava koşullarını bütün ayrıntılarıyla inceleyen ve bulduğu sonuçları çeşitli rakam ve formüllerle ortaya koyan bilim dalına …………. denir.

Cümlede boş bırakılan yere hangisi gelmelidir? (5)

a)meteor b)iklim c)meteoroloji d)hava durumu

5. Milli Mücadele sırasında ordumuz cephede savaşırken cephe gerisinde kadınlar kağnılarla mermi taşıdılar, askerlerin ayakları üşümesin diye çorap ördüler.

Bu durum için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? (5)

A) Kadınlar savaştan koktukları için cepheye gitmemişlerdir.

B) Savaşta milli dayanışma yaşanmıştır.

C) Milli Mücadele’de herkes elinden geleni yapmıştır.

D) Kadınlar savaşan askerlere yardım etmişlerdir.

6. YÖN BULMA YÖNTEMLERİ

1 – Karınca Yuvası 2 – Bulutlar

3 – Pusula 4 – Güneş

5 – Kutup Yıldızı 6 – Ay

Yukarıdaki yön levhalarında yazılanlardan hangisine bakarak yönümüz bulamayız? (5)

A) 1 – 3 B) 4 – 5

C) 2 – 6 D) 1 – 4

7- Hava sıcaklığı ne ile ölçülür?

A)termometre b)barometre

c)sismograf d)kalorimetre

8. Deprem çantasında bulunması gereken araç ve gereçleri yazınız.(5p)

a)…………………………..…

b) …………………………..…

c) …………………………..…

d) ………………………….

e)…………………………..…

9. Çevremizde bulunan doğal unsurlar arasında aşağıdakilerden hangisi gösterilemez? (5)

A) Yollar ve köprüler B) Göller ve ırmaklar) Dağlar ve tepeler D ) Ormanlar ve bitkiler

Pazartesi

Salı

Çarşamba

Perşembe

Cuma

Bolu




10-Yukarıda Bolu için verilen hava raporuna göre Cuma günü hava durumu nasıldır? (5)

a)güneşli b)parçalı bulutlu c)yağmurlu d)karlı

11-Hava raporuna göre dışarı çıkacak olan biri için aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? (5)

a)Salı günü çıkarken şemsiye almasına gerek yoktur.

b)Perşembe günü kalın giyinmelidir.

c) Pazartesi yanına mutlaka şemsiye almalıdır.

d) Salı günü çıkarken yanına şemsiye almalıdır

12. Kronolojik sıralamada olaylar, meydana geldiği zaman göre sıralanır.

1 – Emekli oldum. 2 – Okula başladım.

3 – İşe başladım. 4 – Emeklemeye başladım

5 – Üniversiteyi kazandım.

Yukarıda karışık olarak verilmiş olayların kronolojik sıralamaya uygun hali aşağıdakilerden hangisidir? (5)

A) 4 – 2 – 1 – 5 – 3

B) 4 – 2 – 5 – 1 – 3

C) 4 – 2 – 5 – 3 – 1

D) 4 – 5 – 2 – 3 – 1

13. Kerem: Sınıfımıza yeni gelen arkadaşımızın ailesi çok fakirmiş. Bu kış günü giyecek montu bile yokmuş.

Sena: Bu onu bizi hiç ilgilendirmez. Herkes kendisinden sorumludur.

Sena’nın sözleri için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? (5)

A) Duyarlıdır. B) Hoşgörülüdür.

C) Bencildir. D) Saygılıdır.

14. Hacer, depremde bir başkasına sesini duyurabilmek amacıyla deprem çantasına aşağıdakilerden hangisini koymalıdır? (5)

A) El Feneri B) Fotoğraf Makinesi

C) Saat D) Düdük

15. Kurtuluş Savşı’nda savaştığımız cepheler verilmiştir.

Bu cephelerde savaştığımız işgalci devletler hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir? (5)

Batı Güney Doğu

Cephesi Cephesi Cephesi

A) İtalyanlar Almanlar Ruslar

B) İngilizler Fransızlar İtalyanlar

C) Yunanlılar Ermeniler İngilizler

D) Yunalılar Fransızlar Ermeniler

16. İzci kampına katılan Enes ile Melih, kamptan ayrıldıkları bir gece ormanda kaybolmuşlardır.

Pusuluları olmayan Enes ile Melih, aşağıdaki yöntemlerden hangisini kullanarak yollarını bulamazlar? (5)

A) Kutup Yıldızı B) Ağacın yosunlu tarafı

C) Ay D) Karınca Yuvası

17. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanlara (D) yanlış olanlara (Y) yazınız. ( 10 puan )

( ) Deprem anında yaşam boşluklarında çök, kapan,tutun pozisyonu almalıyız.

( ) Kurtuluş Savaşı sırasında Doğu Cephesinde Ermenilerle mücadele edilmiştir.

( ) Güneşin doğduğu yöne sol kolumuzu uzatırsak arka tarafım güneyi gösterir.

( ) Düdük deprem çantasında bulunması gereken bir malzemedir.

( ) Gölgemizin en kısa olduğu zaman dilimi öğle vaktidir.

18. Aşağıdaki tabloya doğal ve beşeri unsurlardan beş tane yazınız.(10 p)

Doğal Unsurlar Beşeri Unsurlar

8.sınıf Tc İnkılap Tarihi 2.dönem1.yazılı sınavı soruları testi

EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI KAYNARCA İLKÖĞRETİM OKULU TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ 8. SINIFLAR 2. DÖNEM 1. SINAV SORULARIDIR.

1.) * Halifeliğin kaldırılması

* Saltanatın kaldırılması

. * Medeni kanunun kabulü gibi inkılaplarla hangisi amaçlanmıştır?

A) İslam ülkelerini örnek almıştır. B) Laikliğin önündeki engelleri aşmak

C) Çağdaşlığa önem vermiştir

D) Ekonomik kalkınmayı hızlandırmak.

2) TBMM açılıncaya kadar milli mücadeleyi

aşağıdakilerden hangisi yönetmiştir?

A)Temsil Heyeti B)Misakı Milli C)İstanbul Hükümeti D)Padişah

3) Aşağıdakilerden hangisi Şeriye ve Evkaf Vekaleti’nin kaldırılıp yarine Diyanet İşleri Başkanlığının kurulmasının amaçlarından biri olamaz?

A)Laiklik ilkesinin oturmasını sağlama

B)Dinin devlet işlerine müdahalesini engelleme

C)Dini yaşamı düzenleyen yeni bir kurum açma

D)İslam dinini meclisteki çalışmaları etkilemesini sağlama

4). Aşağıdaki gelişmelerden hangisi Laiklik ilkesi ile alakalı değildir?

A) Saltanatın kaldırılması

B) Halifeliğin kaldırılması

C) Medeni kanunun kabulü

D) Millet mekteplerinin açılması

5). Hangisi halifeliğin kaldırılmasının nedenlerinden biri değildir?

A) Siyasi bir kurum gibi davranması

B) Laikliğin önünde bir engel olması

C) Cumhuriyetin dine karşı olması

D) Yapılacak yeniliklere engel olması

6) Aşağıdakilerden hangisi Milliyetçilik ilkesi ile ilgili değildir?

A) TTK’nın kurulması

B) Yeni Türk harflerinin kabulü

C) Türk diline önem verilmesi

D) Halifeliğin kaldırılması.

7.) I.— Harf inkılabı

II.— Soyadı kanunu

III.—Tevhid-i Tedrisat Kanunu

IV.—Saltanatın kaldırılması

Yukarıdaki gelişmelerin doğru kronolojik sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?

A) IV -I-II-III B) IV-I-III-II

C) IV-III- I-II D) IV-III-II- I

8.) Hangisi Kuvayı Milliye’nin doğmasının nedenlerinden biri değildir?

A) Anadolu’nun işgal edilmesi

B) Bağımsız yeni bir devlet kurmak istenmesi

C) Azınlıkların faaliyetleri

D) Osmanlı yönetiminin işgaller karşısındaki duyarsızlığı

9) -Yunanlıların saldırı gücü azaldı

-Fransa ile Ankara antlaşması imzalandı

-M.Kemal’e Gazilik ünvanı verildi.

Yukarıda verilen bilgiler hangi savaş sonu-

cunda gerçekleşmiştir?

A-) Sakarya Meydan Muharebesi

B-) Büyük Taaruz ve Baş.Mey.Muharebesi

C-) II.İnönü zaferi

D-) Kütahya-Eskişehir Muharebeleri

10) Benim hayatta yegane şerefim, servetim Türklük’ten başka bir şey değildir” Mustafa Kemal’in bu sözü hangi ilke ile ilgilidir?

A) Milliyetçilik
B) Cumhuriyetçilik
C) Halkçılık
D) Devletçilik

11) Osmanlı devletinin IDünya savaşına sokulmasında öncelikle hangi özelliği etkili olmuştur.

A)Siyasi gücü B) Dinsel yapısı

C)Stratejik konumu D)Ekonomik yapısı

12) Aşağıdakilerden hangisi sanayi devriminin sonuçlarından biri değildir?

A) İşçi sınıfının öneminin artması

B) Hammadde ihtiyacının artması

C) Milliyetçilik düşüncesinin çıkması

D) Köyden kente göçün artması

13) Mustafa Kemal’in “Egemenlik Kayıtsız Şartsız Milletindir” sözü aşağıdaki ilkelerin hangisi ile doğrudan ilgilidir?

A) Devletçilik
B) Laiklik
C) İnkılâpçılık
D) Cumhuriyetçilik

14) Amasya Genelgesi’nde “Ulusun bağımsızlığını yine ulusun azim ve kararı kurtaracaktır.” kararı yer almıştır. Bu karar aşağıdaki ilkelerin hangisinin uygulanmasını sağlamıştır?

A) Ulusal egemenlik
B) Yurtta barış dünyada barış
C) Akılcılık ve bilim
D) Batılılaşma ve çağdaşlaşma
15) Çağdaşlaşma; Milletin refah ve bolluk içerisinde yaşamasını sağlamak toplumu geliştirmektir. Her alanda çağa ayak uydurmaktır. Buna göre aşağıdakilerden hangisi çağdaşlaşmaya bir örnek olamaz?

A) Saltanatın kaldırılması
B) Tarımda makineleşme
C) Takvim ve ölçülerde yenilik
D) Ankara’nın başkent oluşu

16) Sosyal eşitlik ve fırsat eşitliği gibi kavramlar Atatürk ilkelerinin hangisinin temelini oluşturur?

A) Laiklik
B) Halkçılık
C) Milliyetçilik
D) Devletçilik

17.) Aşağıda verilen kelimeleri cümlelerde uygun şekilde doldurunuz.(20puan)

a.) Ekonominin geliştirilmesi için İzmir’de bir iktisat kongresi toplandı

b.) Cumhuriyet rejimine karşı çıkarılan ilk isyan…………………………………isyanıdır.

c.) Yapılan yenilikler sayesinde eğitim de kadın erkek arasında ……………sağlanmıştır.

d.) Ülkemizde okur yazar oranının artırılması için ……………… devriminin yapılması gerrkiyordu.

e.) Türk denizlerindeki egemenlik hakkı ……………… Kanunu ile Türk milletine eçmiştir.

f.) Ülkemizin ilk muhalefet partisi ……… …………………………..dir.

g.) ……………………. Kanunu ile unvan ve lakapların kullanılması yasaklanmıştır.

h.) TBMM isyancılara karşı …………………………….

………………………….. kanunu çıkarmıştır.

ı.) Hicri ve Rumi takvimler kaldırılarak yerine ……………… takvimi kullanıldı.

i.) Doğu sınırımız …………………… Antlaşması ile bugünkü halini almıştır.

18.) Aşağıdaki inkılaplar hangi alanlarda yapılmıştır ? Karşısına yazınız.(12p)

a) Tekke ve Zaviyelerin kapatılması :

b) Tevhid-i Tedrisat Kanunu :

c) Soyadı kanunu :

d) Saltanatın kaldırılması :

e) Takvimde değişiklik :

f) Çok partili rejim denemeleri:

20.) Eğitim alanında yapılan yenilikler nelerdir?

(5p)CEVAP:

21.).Kabotaj Kanununu açıklayınız.(5p)

CEVAP:

22.). Tekalif-i Milliye emirleri hangi savaş öncesinde ve neden çıkarılmıştır?(10p)

CEVAP:

NOT:1-16.sorular3’er , ,sınav süresi 40 dk’dır. BAŞARILAR…

Tayfun TİPİOĞLU

Sosyal Bilgiler Öğretmeni

8. Sınıf İnkılap Tarihi 1. Dönem 2. Sınavı, 8. Sınıf İnkılap Tarihi 1. Dönem 2. yazılısı

İLYASLI İLKÖĞRETİM OKULU 2010-2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

8.SINIF TC İNKILÂP TARİHİ I.DÖNEM II. SINAV

SORULARI

ÖĞRENCİNİN TARİH 17/01/2011

ADI:

SOYADI

SINIFI

NO

SORULAR

1) TBMM ile Ermenistan arasında 2 Aralık 1920’de yapılan Gümrü Antlaşması’na göre Ermenistan; Doğu Anadolu’da bir miktar toprağın Ermenilere verilmesini öngören Sevr Antlaşması’nı yok saymış, Türkiye sınırları içinde Ermenilerin çoğunlukta bulunduğu hiçbir bölge olmadığını kabul etmiştir.

Bu durumun aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığı söylenebilir?

A) Türkiye’de demokrasi yönetiminin kurulmasına

B) Millî Mücadele’nin başarıya ulaşmasına

C) Yunan işgalinin uzun sürmesine

D) Osmanlı Devleti’nin sona ermesine

2) Mondros Ateşkesi’nden sonra Mavri Mira, Pontus Rum, Hınçak ve Taşnak gibi cemiyetler Osmanlı topraklarında Bizans, Rum ve Ermeni devletleri kurmaya çalışmışlardır.

Azınlık cemiyetlerinin bu tutumları, İtilaf Devletlerinin;

  1. Osmanlı Devleti’nin milliyet esasına göre parçalanması
  2. I.Dünya Savaşı’nda ABD’nin desteğinin kazanılması,
  3. Rusya’nın savaştan çekilmesi sonucunda ortaya çıkan boşluğu doldurulması

hedeflerinden hangisi veya hangilerine doğrudan hizmet etmiştir?

A) Yalnız I B) Yalnız II

C) Yalnız III D)II ve III

3) Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra İngilizler ve Yunanlılar Batı Anadolu’daki Hıristiyanların Türkler tarafından katledildiği yönünde asılsız haberleri dünya kamuoyuna yaymışlardır.

İngiltere ve Yunanistan’ın böyle bir yola başvurmalarının nedeni aşağıdakilerden hangisi olabilir?

A) Batı Anadolu’nun işgaline gerekçe oluşturmak.

B) Barışın bir süre devam ettirmek

C) Osmanlı ülkesinde yaşayan Hıristiyanların Yunanistan’a göç etmesini sağlamak.

D) Osmanlı Devleti’ni barışa zorlamak

4) Karar: Sivas Kongresi’nde İrade-i Millîye adlı bir gazetenin çıkarılmasına karar verilmiştir.

Bu kararın aşağıdakilerden hangisine yönelik olduğu savunulabilir?

A) Milli Mücadele’nin halka anlatılmasına

B) Padişahın desteğinin alınmasına

C) Azınlıklar ile ilişkilerin iyileştirilmesine

D) Silahlı direniş başlatılmasına

5)İzmir daha önce gizli antlaşmalarla İtalya’ya bırakılmasına rağmen, Paris Barış Konferansı’nda İngiltere’nin çabaları sonucu Yunanistan’a verilmiştir.

İngiltere’nin böyle bir politika izlemesi, aşağıdakilerden han-gisinin bir göstergesidir?

A) İzmir’in stratejik öneminin azaldığının

B) Güçlü bir İtalya yerine kolayca yönlendirebileceği bir devletin İzmiri almasını istemesi.

C) İtalya’nın İtilaf devletlerinden ayrılmasının

D) Yunanistan’ı korumak istediğini

6) Aşağıdakilerden hangisi Misak-ı Milli’nin yayımlanmasından sonra meydana gelen olaylardan biri değildir

A) Osmanlı Mebusan Meclisi’nin dağıtılması

B) Sivas Kongresi’nin yapılması

C) TBMM’nin açılması

D) İstanbul’un işgali

7) Çanakkale Cephesinin açılmasının sebepleri arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur?

A)Rusya’ya yardım etmek

B)Boğazları ele geçirmek

C)İngiltere’nin sömürge yollarının güvence altına almak

D)İstanbul’u işgal etmek

8) Atatürk’ün doğduğu ve çocukluğunun geçirdiği şehir olan Selanik’te Türklerle birlikte Rum, Bulgar, Sırp, Yahudi ve Ermeniler gibi milletler birlikte yaşamaktaydı.

Selanik şehrindeki bu çok uluslu yapının aşağıdakilerden hangisine ortam hazırladığı söylenemez?

A) Zengin bir kültürel yapının oluşmasına

B) Milliyetçilik akımının yoğun olarak görülmesine

C) Azınlık haklarının kısıtlanmasına

D) Atatürk’ün fikir hayatının zenginleşmesine

9) Aşağıdakilerden hangisi yeni Büyük Millet Meclisi’nin uluslar arası alanda imzaladığı ilk antlaşma olması bakımından önem taşır?

  1. Ankara C. Moskova
  2. Gümrü D. Kars

10) Aşağıdaki okullardan hangisi Atatürk’ün okuduğu okullardan biri değildir?

A) Mahalle Mektebi B) Şemsi Efendi İlkokulu

C) Harp Okulu D) Savaştepe Askeri Lisesi

11) Misakımillî’de, halk oylaması sonucu gelecekleri hakkında karar verecek olan bölgeler şunlardır.

  • Batı Trakya
  • Kars, Ardahan ve Batum

Buna göre, bu bölgelerde halk oylamasına başvurulmasında aşağıdakilerden hangisi daha etkili olmuştur?

A) Bölge halkının Türk Hükümeti’ne baskı yapması

B) Büyük devletlerin bu bölgelerde çıkarlarının olması

C) Bu bölgelerdeki Rum ve Ermeni etkinliğini kırma fikri

D) Bu bölgelerde Türk nüfusunun çoğunlukta olması

12) I. Dünya Savaşı sırasında Ermeniler, Doğu Anadolu’yu işgale başladılar. Ruslarla işbirliği içine girerek Anadolu’daki masum insanları öldürdüler. Ruslarla savaş halinde olan Türk ordusunu arkadan vurmaya başladılar.

Bu durum üzerine, Osmanlı Devleti’nin Ermenilere karşı izlediği politika aşağıdakilerden hangisi olmuştur?

A) Osmanlı Devleti, Ermenilere karşı İngilizlerle işbirliği içine girmiştir.

B) Ermenileri o zaman yine bir Osmanlı ili olan Suriye’ye göç (Tehcir Kanunu ile) ettirmiştir.

C) Ermenilerle konuşarak onları İstanbul’a taşımışlardır.

D) Anadolu’daki bütün Ermenileri öldürmüştür

13) .Kurtuluş Savaşında Doğu Cephesinde hangi komutan görev yapmıştır?

A. İsmet İnönü C. Nene Hatun

B. Kazım Karabekir D. Fevzi Çakmak

14) . İtilaf devletleri TBMM’nin varlığını resmen ilk defa nerede tanımıştır?

A Amasya Görüşmesi

B Paris barış konferansı

C Londra Konferansı

D)Gümrü barış ant.

15 ) Kurtuluş Savaşı’nın hazırlıkları sırasında:

Ona “ordu yok” dediler “Kurulur” dedi.

“Para yok” dediler. “Bulunur” dedi.

“Düşman çok” dediler. “Yenilir” dedi.

Yukarıdaki diyalogda Mustafa Kemal’in hangi özelliğinin vurgulandığı söylenebilir?

A) Acıma gücünü kontrol edebildiği

B) Çok cepheli fikir ve hareket adamı olduğu

C) İleri görüşlü olduğu

D) Ümitsizliğe yer vermediği

16-) Mustafa Kemal Erzurum Kongresi’ne başkan seçildikten sonra yaptığı konuşmada; milletin içine düştüğü tehlikeyi belirterek, hakkımızda verilen haksız hükümlerin muhakkak iflas edeceğini söyledi. Bunun için de ulusal iradeye dayanan bir yönetimin kurulmasını ilk amaç olarak gösterdi.

Erzurum Kongresi’nin aşağıdaki maddelerinden hangisinde bu amaçtan söz edildiği savunulabilir?

A) Milli sınırlar içinde vatan bir bütündür.

B) Milli iradeyi hâkim kılmak esastır.

C) Doğu illerindeki dernekler birleştirilmiştir.

D) Manda ve himaye kabul edilemez.

17) Mondros Ateşkes Antlaşması’ndan sonra İtilaf Devletlerinin Anadolu’yu işgal etmeye başlaması üzerine Türk halkı tarafından “Milli Cemiyetler” kurulmuştur.

Milli cemiyetlerin özellikleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?

A) Kuruluşlarında vatan, millet ve Türklük duyguları hâkimdir.

B) Düşmana karşı silahlı mücadele etmişlerdir.

C) Padişah tarafından desteklenmişlerdir.

D) İşgallere karşı basın, yayın ve hukuk yollarını kullanarak mücadele etmişlerdir.

18) I. Kafkas Cephesi’nde Ruslara yardım etmeleri

II. Başta Van olmak üzere çeşitli illerde isyan çıkarmaları,

III. Doğu Anadolu’da yaşayan Türklere zarar vermeleri,

Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri Osmanlı Devleti’nin I.Dünya Savaşı’nda Ermenilere karşı “Sevk ve İskân Kanunu” çıkarmalarının nedenleri arasında gösterilebilir?

A) Yalnız I B) I ve II C ) I ve III D) I, II ve III

19) TBMM açıldıktan sonra Anadolu’nun çeşitli yerlerinde ayaklanmalar çıkmıştır.

Aşağıdakilerden hangisi ayaklanmalara karşı alınan tedbirlerden birisi değildir?

A) Ankara müftüsü Rıfat Börekçi’ye Milli Mücadele lehine fetva yayınlatılması

B) İstiklal Mahkemelerinin kurulması.

C) Yabancı devletlerden yardım alınması.

D) Hıyanet-i Vataniye Kanunu’nun çıkarılması.

20) - Sevr Antlaşması’nda, “Kapitülasyonlardan bütün devletler yararlanacaktır.” maddesi yer almıştır.

İtilaf Devletleri böyle bir maddeyi antlaşmaya koymakla aşağıdakilerden hangisini amaçlamışlardır?

A Osmanlı Devleti’ni savunmasız bırakmayı

B Osmanlı Devleti’ni ekonomik açıdan zor durumda bırakmayı

C Azınlıklara geniş haklar vermeyi

D) Boğazlara tam anlamıyla hâkim olmayı

8. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları Sayfa (92-95-96) Altın Kitaplar Yayınevi

2011 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Soru Cevapları konusu, 2011 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Soru ve Cevapları, 2011 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları Arkadaşlar bana 8. Sınıf 8sınıf Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları, 8 sınıf Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları,

Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları 8sınıf, 2011 8sınıf Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları, 8 sınıf Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları 2011, 8sınıf Fen ve Teknoloji çalışma kitabı, Fen ve Teknoloji 8sınıf çalışma kitabı cevapları, 2011 8 sınıf Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları, 8sınıf Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları 2012, Fen ve Teknoloji çalışma kitabı cevapları 8sınıf 2010, hakkında bilgiler

Eş anlamlı kelimeler türkçe

Eş anlamlı kelimeler Listesi,
eş anlamlı kelimeler sözlüğü,

abide <——-> anıt
ablem <——-> belirge
abluka <——-> kuşatım
acayip <——-> yabancı
acele etmek <——-> İvmek
aceleci <——-> ivecen
Acz (aciz) <——-> düşkü
adabı muaşeret <——-> görgü
adalet <——-> tüze
adaptasyon <——-> uyarlama
adapte etmek <——-> uyarlamak
adât ve ahlak <——-> töre
adet <——-> alışkanlık, görenek
adet <——-> sayı
adli <——-> tüzel
afaki <——-> şundan, bundan
afiyet <——-> esenlik, sağlık
afsun (efsun) <——-> büyü
ahenk <——-> uyum
ahenkli <——-> uyumlu
ahenksiz <——-> uyumsuz
ahiren <——-> son günler
ahize <——-> alıcı, almaç
ahlak <——-> aktöre
ahlaki <——-> aktöresel
aidat <——-> ödenti, kesinti
aidiyet <——-> ilinti
ait <——-> değin, ilişki, ilişkin
ajan <——-> gizmen
akis <——-> yankı
akli <——-> ussal
aksan <——-> dil, vurgu
aksetmek <——-> yansımak
aksiyon <——-> belit
aktif <——-> etken, etki, eylemlemsel
aktüalite <——-> Güncellik
aktüel <——-> güncel
alaka <——-> ilgi
alakadar <——-> ilgili
alarm <——-> uyandırı
alelade <——-> olağan
alem <——-> evren
alemet <——-> belirti
alev <——-> yalım
aleyhtar <——-> karşıtçı
amatör <——-> özengeç
ambargo <——-> engelleyim
amel <——-> edim
ameli <——-> edimsel, kılgısal
ameliye <——-> işlem
amil <——-> etmen
amme <——-> kamu
amplifikatör <——-> yükselteç
amud <——-> dikme
amudi <——-> dikey
anahtar <——-> açkı
analfabet <——-> okumaz yazamaz
analiz <——-> çözümleme
anane <——-> gelenek
anarşi <——-> kargaşa, düzensizlik
ançuez <——-> hamsi ezmasi, hamsi sarması
anlaşmazlık <——-> ihtilaf
antet <——-> başlık
antitez <——-> karşı sav
antoloji <——-> seçki
antreman <——-> alıştırım
antrenör <——-> alıştırman
antrepo <——-> ara koruncak
antropoloji <——-> insanbilim
araz <——-> belirti
arkeolog <——-> kazıbilimci
arzuhal <——-> dilekçe
asa <——-> değnek
asalet <——-> soyluluk
asır <——-> çağ, yüzyıl
asri <——-> çağdaş
astronom <——-> gökbilimci
aşk <——-> sevi
atalet <——-> süredurum (Fizik)
ati <——-> gelecek, ilerisi
avans <——-> önödeme, öndelik
ayna <——-> gözgü
aynı <——-> özdeş
ayniyet <——-> özdeşlik
azap <——-> ezinç
aza <——-> üye
bagaj <——-> taşıncak, taşıncaklik
bahtiyar <——-> mutlu
baki <——-> kalımlı
bakir <——-> erdem
bakire <——-> erden
banliyö <——-> yörekent
baraz <——-> büget
bariz <——-> belirgin
basit <——-> yalınç
bazı <——-> bir takım, kimi
bedbaht <——-> mutsuz, karayazgılı
bedbin <——-> kötümser
beddua <——-> ilenç, ilenme
bedel <——-> karşılık
bedhah <——-> kötücül
beka <——-> kalım
bekraunt <——-> artyetişim
bereketli <——-> artağanlık
beyanat <——-> demeç
beyanname <——-> bildirge, bildiri
beynelmilel <——-> uluslararası
bibliyofil <——-> kitap seven
bibliyografya <——-> kaynakça
bilhassa <——-> özellikle
bilvasıta <——-> dolaylı
bina <——-> yapı
bitap <——-> argın
bitaraf <——-> yansız
biyografi <——-> yaşam öyküsü
bizzat <——-> kendi, kendin, kendim
blokaj <——-> bekletim
blöf <——-> ürkütmece
bono <——-> ödence
brifing <——-> özetlem
buhar <——-> buğu
buhran <——-> bunalım
buldozer <——-> yerkürer
burjuva <——-> kentsoylu
burs <——-> öğrenmelik
bünye <——-> yapı
bürokrasi <——-> yazçiz
bürokrat <——-> yazçizci
cahil <——-> bilisiz
casus <——-> çaşıt
cazibe <——-> Albeni, alım, çekicilik
cinayet <——-> kıya, öldürü
cins <——-> eşey
cinsi <——-> eşeysel, cinsel
ciro <——-> çevirim
civar <——-> yöre
cümle <——-> tümce
çaresizlik <——-> umarsızlık
çek <——-> ödene
dair <——-> değin, üzerine
damping <——-> düşürüm
debdebe <——-> görkem
defa <——-> kez
def’aten <——-> birden
defile <——-> giyim gösterisi
define <——-> gömü
deformasyon <——-> değiştirim
dehşet <——-> yılgı
dejenerasyon <——-> soysuzlsşma, yozlaşma
dekor <——-> bezem
dekorasyon <——-> bezemleme
delil <——-> kanıt
demogog <——-> halk avcısı
demografi <——-> nüfus bilimi
demokrasi <——-> elerki
demokratik <——-> elerksel
departman <——-> bölüm
depo <——-> korunak
depo etmek <——-> yığmak, biriktirmek
depozit <——-> önödence
dercetmek <——-> koymak, geçirmek
derece <——-> aşama
deşarj <——-> boşalım, boşalma
deşifre etmek <——-> çözmek, sökmek
devalüasyon <——-> değer düşürme
devam <——-> sürek
deveran <——-> dolaşım
devet <——-> çağrı
devir <——-> çağ, çevrim
devre <——-> çevrim(fiz), dönem
dilem <——-> ikilem
direkt <——-> dolaysız
direktif <——-> yönerge
diyalektif <——-> eytişim
doktrin <——-> öğreti
döviz <——-> istence(gösteride)
dua <——-> yakarış, yakarma
düşman <——-> yağı
ebedi <——-> ölümsüz, sonrası, bengi
edebi <——-> yazınsal
edebiyat <——-> yazın
efkarı umumiye <——-> kamuoyu, halkoyu
egoist <——-> bencil
ehemmiyet <——-> önem
ehil <——-> yeterli
ehliyet <——-> yeterlik
ekonomi <——-> tutum
ekonomik <——-> tutumsal
ekseriya <——-> çoğun, çoğu kez, çoğu zaman
ekseriyat <——-> çoğunluk, oy çokluğu
ekskavatör <——-> yerkazar
ekstra <——-> özüt
el’an <——-> şimdi, bugünlü günde
elastiki <——-> esnek
elastikiyet <——-> esneklik
elbise <——-> giysi
elit <——-> seçkin
emin <——-> güvenilir, güvenli
emir <——-> buyruk, komut
emniyet <——-> güvenlik, güvenirlik
emparyalist <——-> sömürgeci
emperyalizm <——-> elkoyuculuk, buyuruculuk
empresyonist <——-> izlenimci
emretme <——-> buyurma
endikatör <——-> gösterge
endirekt <——-> dolaylı
endişe <——-> kaygı
endüstri <——-> işleyim
enerji <——-> erk, güç, güre
enerjik <——-> gürel, güreli
enfreruj <——-> kızılötesi
enkaz <——-> yıkıntı
enstruman <——-> araç, çalgı
entern <——-> yetişici (hekimlik)
entresan <——-> ilginç, ilgi çekici
erozyon <——-> aşınma
esaret <——-> tutsaklık
esas <——-> asal
esef etmek <——-> acınmak
eser <——-> yapıt, yaratı
esir <——-> tutsak
eskiz <——-> taslak
esrarlı <——-> gizemli
estetik <——-> güzel duyu
eşantiyon <——-> örneklik
eşel mobil <——-> oynak ölçü
etraf <——-> çevre, dolay
evham <——-> kuruntu
ezeli <——-> öncesiz
ezilet <——-> özgü
faal <——-> etkin
faaliyet <——-> etkenlik
fabrika <——-> yapınak
fabrikasyon <——-> yapınış
fabrikatör <——-> yapınman
facia <——-> ağlatı
fakir <——-> yoksul
fakirlik <——-> yoksulluk
faktör <——-> etman
fal <——-> bakı
fani <——-> kalımsız
fantezi <——-> düşlem
faraziye <——-> varsayım
fark <——-> ayrım
farklı <——-> ayrımlı
farksız <——-> ayrımsız
farz etmek <——-> varsaymak
fatura <——-> satmaca
fayda <——-> yarar
faydalanma <——-> yaralanma
faydalı <——-> yaralı
fazilet <——-> erdem
fedakar <——-> esirgemez, özverili, özgeçili
felaket <——-> yıkım
ferman <——-> buyruk, buyrultu
fert <——-> birey
fetiş <——-> tapıncak
fevkalade <——-> olağandışı, olağanüstü
feza <——-> uzay
fikir <——-> düşünü, düşüncel
filhakika <——-> gerçekten
finanse etmek <——-> akçalamak
form <——-> biçim
forumdas.net<——->forumdas
fren <——-> durduraç
frigotik <——-> soğutmalı
fuel oil <——-> yağyakıt, sıvıyakıt
fultaym <——-> tamgün
füsun <——-> büyü
gafil <——-> aymaz
gaflet <——-> aymazlık
galibiyet <——-> yengi
garanti <——-> güvence
garip <——-> yabansı
gaye <——-> amaç, erek
gayret <——-> çaba
gayri ihtiyari <——-> istemsiz
gayri muayyen <——-> belgisiz, belirsiz
gayri muntazam <——-> düzensiz
gayri mümkün <——-> olanaksız
gayri müsavi <——-> eşitsiz
gayri samimi <——-> içtensizlik
gayri tabii <——-> olağandışı, olağanüstü
gazete <——-> günce
gıda <——-> besin
grafik <——-> çizge
grev <——-> işbırakımı, bırakım
greyder <——-> yerdüzler
güruh <——-> tayfa, takım, bölük
haberleşme <——-> bildirişim, yazışma
hacim <——-> oylum
hadise <——-> olay
hafif <——-> yeğni
hafıza <——-> bellek
hakem <——-> yargıcı
hakikat <——-> gerçek
hakim <——-> bilge
hâkim <——-> başat, egemen, yargıç
hakimiyet <——-> başatlık, egemenlik
hal <——-> çözüm, durum
hal çaresi <——-> çözüm yolu
hal şekli <——-> çözüm yolu
halletmek <——-> çözmek
hamle <——-> atılım
hararet <——-> ısı
hareket etmek <——-> devinmek
hars <——-> ekin
has <——-> özgü
hasıl olmak <——-> üremek
hasım <——-> yağı
hasret <——-> özlem
hassas <——-> duyar, duyarlı
hassasiyet <——-> duygan, duygulu, duyarlık
hasta <——-> sayrı
hastalık <——-> sayrılık
hat <——-> çizgi
hata <——-> yanılgı
hatip <——-> konuşmacı
hatıra <——-> andaç, anı
hatırlama <——-> ansıma
hatırlamak <——-> ansımak
hayal <——-> düş, görüntü
hayal etmek <——-> düşlemek
hayali <——-> düşsel, imgesel
hayat <——-> dirim, yaşam
hayati <——-> dirimsel, yaşamsal
hayret <——-> şaşkı
haysiyet <——-> onur, özsevi
haysiyetli <——-> onurlu
haysiyetsiz <——-> onursuz
hazım <——-> sindirim
hazine <——-> gömü
hedef <——-> erek
hediye <——-> armağan
helelozni <——-> sarmalı (fizik)
hemcins <——-> türdeş
hemfikir <——-> düşündeş, oydaş
hercümerç <——-> karışıklık, kargaşalık
heterojen <——-> ayrışık
hevesli <——-> özenci
heyecan <——-> coşku
heyet <——-> kurul
heykel <——-> yontu
heykeltraş <——-> yontucu
hibe <——-> bağışlama
hicret <——-> göç, göçme
hikaye <——-> anlatı, öykü
hikaye etmek <——-> öykülemek
hile <——-> aldatıcı
his <——-> duygu
hisse <——-> pay
hissedar <——-> paydaş
hissetmek <——-> duymak, sezmek
hissikablevuku <——-> önsezi
hitabe <——-> söylev
hiyerarşi <——-> aşama, sıradüzen
hobi <——-> düşkü
hodbin <——-> bencil
holding <——-> tüm ortaklık
homojen <——-> benzeşik
homoseksüel <——-> eşcinsel
hukuk <——-> tüze
hukuki <——-> tüzel
hulasa etmek <——-> özetlemek
hurafe <——-> boşinan
husumet <——-> yağılık
hususi <——-> özel
hususi teşebbüs <——-> özel girişim
hususiyet <——-> özellik
huzme <——-> demet
hücre <——-> göze (biyoloji)
hücum <——-> saldırı, atak
hücum etmek <——-> saldırmak
hükmi şahıs <——-> tüzel kişi
hüküm <——-> yargı
hümanist <——-> insancı, insancıl
hür <——-> erkin
hürmet <——-> saygı
hürriyet <——-> özgürlük
hüviyet <——-> kimlik
ibadet <——-> tapınç
ibadet etmek <——-> tapınmak
ibret <——-> öğrenek
icap (ettirmek) <——-> gerektirme
icap etmek <——-> gerekmek
icat <——-> buluş
icra etmek <——-> uygulamak, yürütmek
içtimai <——-> toplumsal
idare <——-> yönetim
idare heyeti <——-> yönetim kurulu
idareci <——-> yönetici
idari <——-> yönetimsel
iddia <——-> sav
iddia etmek <——-> savlamak
ideal <——-> ülkü, ülküsel
idealist <——-> ülkücü
ididal <——-> ılımlılık, ölçülülük
idrak <——-> algı
idrak etmek <——-> algılama, anlamak
ifade <——-> anlatım, deyiş
iflas <——-> batkı
ifraz <——-> salgı
iftira <——-> kara çalma, karacılık
ihmal etme <——-> savsaklamak
ihmalkar <——-> savsak
ihracaat <——-> dışsatım
ihsan <——-> kayra
ihtar <——-> uyarı, uyarma
ihtimal <——-> olasılık
ihtimam <——-> özen
ihtiras <——-> tutku
ihtisas <——-> uzmanlık
ihtişam <——-> görkem
ihtiyaç <——-> gerekseme
ihtiyari <——-> istemli
ihtiyat <——-> sakıntı
ihtiyatkar <——-> sakıngan
ihtizaz <——-> titreşim
ikametgah <——-> konut
ikaz <——-> uyarı, uyarma
ikmal <——-> bütünleme
iktibas <——-> aktarma, alıntılama
iktidar <——-> erk
iktifa etmek <——-> yetinmek
iktisadi <——-> tutumsal
iktisat <——-> tutum
ilahi <——-> tanrısal
ilahiyat <——-> tanrı bilim
ilan <——-> duyuru
ilga etmek <——-> varlığını kaldırmak
ilham <——-> esin
ilham almak <——-> esinlenmek
illegal <——-> yasadışı
illüzyonist <——-> gözbağcı
ilmi <——-> bilimsel
iltica <——-> sığınma
iltica etmek <——-> sığınmak
iltihap <——-> yangı, irin
ima <——-> anıştırma
ima etmek <——-> anıştırmak
imaj <——-> görüntü, imgel
imal <——-> yapım
imalatçı <——-> yapımcı
imalathane <——-> yapımevi
iman <——-> inan, inanç
imkan <——-> olabilirlik, olanak
imkansız <——-> olanaksız
imla <——-> yazım
imtihan <——-> sınav
imtiyaz <——-> ayrıcalık
inat <——-> direnim
indeks <——-> dizin
infaz <——-> yürütüm
inhiraf <——-> açılım
inhisar <——-> tekel
inkar <——-> yadsıma
inkar etmek <——-> yadsımak
inkilap <——-> devrim
inkişaf <——-> açınma, gelişim, gelişme
insiyak <——-> içgüdü
insiyaki <——-> içgüdüsel
inşaat <——-> yapı
intiba <——-> duyuş, izlenim
intihap <——-> seçim
intizam <——-> düzen, düzenlilik
iptidai <——-> ilkel
irade <——-> istem, istenç
irsi <——-> kalıtsal
irtibat <——-> bağlantı
irtica <——-> gericilik
irticalen <——-> doğaçtan, doğaçlama
isim <——-> ad
ispat <——-> kanıtlama
ispat etmek <——-> kanıtlamak
istatistik <——-> sayılama
istibdat <——-> baskı, zorbalık
istida <——-> dilekçe
istidat <——-> anıklık
istifa <——-> çekilme
istifade <——-> ası, yarar
istifade etmek <——-> yararlanmak
istihbarat <——-> danışma, haber alma
istihlak <——-> tüketim, yoğaltım
istihsal <——-> üretim
istikamet <——-> doğrultu, yön, yönelti
istiklal <——-> bağımsızlık
istila <——-> salgın
istimlak <——-> kamulaştırma
istisna <——-> ayrallık, kural dışı
istişare <——-> danışma
isyan <——-> başkaldırı
işaret <——-> im, belgi, belirti
işaret etmek <——-> imlemek, göstermek
ithalat <——-> dışalım
itibar <——-> saygınlık
itikat <——-> inanç
itilaf <——-> anlaşma
itimat <——-> güven,
itina <——-> özen
itinalı <——-> özenli
itiyat <——-> alışkı, alışkanlık
itiyat <——-> alışkanlık
izah <——-> açıklama, anlayış
izale (etme) <——-> giderme, yoketme
izdiham <——-> yığılaşma
izolasyon <——-> yalıtım
izole etmek <——-> yalıtmak
izzeti nefis <——-> onur, özsevi
jeneratör <——-> üreteç (Fiz)
jeolog <——-> yerbilimci
jeoloji <——-> yerbilim
jurnal <——-> giz iletim
jüri <——-> seçici
kabiliyet <——-> yetenek
kabir <——-> gömüt
kabus <——-> karabasan, ağırlık basma
kadar <——-> değin, dek, denli
kademe <——-> aşama
kader <——-> alınyazısı, yazgı
kaderci <——-> yazgıcı
kafi <——-> yeter, yeterli
kafiye <——-> uyak
kaide <——-> kural
kainat <——-> evren
kalifiye <——-> nitelikli
kalite <——-> nitelik
kaliteli <——-> nitelikli
kamera <——-> sinealıcı
kamp <——-> dinlenek, toplanak
kampanya <——-> savaşım, alım-satım dönemi
kamyon <——-> yüklet
kanaatkar <——-> yetkin
kanande <——-> akıncı
kanun <——-> yasa
kanuni <——-> yasal
kaparo <——-> güvenmelik
kapital <——-> anamal
kapitalist <——-> anamalcı
kapris <——-> özenç
karakter <——-> ıra
kare <——-> dördül
kati <——-> kesin
katip <——-> yazman
katiyen <——-> kesinlik
katliam <——-> kırım
kaybetme <——-> yitirme
kaybolmak <——-> yitmek
kayıp <——-> yitik
keder <——-> üzünç
kelime <——-> sözcük
kemiyet <——-> nicelik
kere <——-> kez
kesafet <——-> yoğunluk
kesif <——-> yoğun
keşif <——-> bulgu
keyfiyet <——-> nitelik
kifayet <——-> yeterli
kifayetli <——-> yeterli
kifayetsiz <——-> yetersiz
kısım <——-> bölüm
kıstas <——-> ölçek, ölçüt
kitabe <——-> yazıt
kıyafet <——-> giyim
kıyas <——-> örneksel
kıyas <——-> ölçme, benzetme
kıyaslama <——-> karşılaştırma
kollokyum <——-> konuşu
komedi <——-> güldürü
komedyen <——-> güldürmen
komisyon <——-> yarkurul
kompleks <——-> karmaşık, karmaşa
komplike <——-> karışık
komplo <——-> gizdüzen
komposizyon <——-> düzen
konferans <——-> konuşma
konfeti <——-> saçı
kongre <——-> kurultay
konserve <——-> saklanca

konsorsiyum <——-> genortaklık
konsültasyon <——-> danışım
kontekst <——-> bağlam
kontenjan <——-> saptanca
kontrat <——-> sözleşme
kontrol <——-> denetim
kontrol etmek <——-> denetlemek
konvoy <——-> katar
kooperatif <——-> birleşke
koordinasyon <——-> eşgüdüm, ortakgüdüm
koordine etmek <——-> eşgüdümlemek, ortakgüdümlemek
kortej <——-> alay
kostümlü parti <——-> giyimli eğlenti
kramp <——-> kıraç
kreasyon <——-> yaratı
kredi <——-> yerenek, saygı
kritik <——-> eleştiri, tehlikeli sonuç
kriz <——-> bunalım
kudret <——-> erk (Fiz) erke, güç
kumanya <——-> azık
kupür <——-> kesik
kur’a çekmek <——-> ad çekmek
kuvöz <——-> yaşanak
kuvvet <——-> güç
küfür <——-> sövgü
kültür <——-> ekin
laboratuvar <——-> deneylik
lahiya <——-> tasarı
lakaydi <——-> ilgisizlik
lanet <——-> kargış
lanet etmek <——-> kargışlamak
lazım <——-> gerekli, gerek
liberal <——-> erkin, erkinikçi
liberalizm <——-> özel girişimcilik
lider <——-> önder
likid <——-> sıvı
lisan <——-> dil
lokavt <——-> işkapatım
lügat <——-> sözlük
lütuf <——-> kayra
lüzum <——-> gerekli, gereklik
lüzum hasıl olmak <——-> gerekmek
lüzumsuz <——-> gereksiz
mabet <——-> tapınak
macera <——-> serüven
madde <——-> nesne, özdek
maddi <——-> özdeksel, tensel

mafsal <——-> eklem
mağlubiyet <——-> yenilgi
mahalli <——-> yerel, yöresel
mahdut <——-> sınırlı, sayılı
mahiyet <——-> nitelik
mahrek <——-> yörünge
mahrum <——-> yoksun
mahsul <——-> ürün
mahzur <——-> sakınca
makam <——-> orun
makbuz <——-> alıntı
malum <——-> bilinen
malumat <——-> bilgi
malzeme <——-> gereç
mana <——-> anlam
manasız <——-> anlamsız
manevi <——-> içsel, tinsel
mani <——-> engel
manzara <——-> görünüm, bakacak
marifet <——-> bilgi
masraf <——-> gider
matbu <——-> basılı
matbuat <——-> basın
materyalist <——-> özdekçi
materyalizm <——-> özdekçilik
mazbata <——-> tutanak
mecbur <——-> yükümlü
mecburi <——-> zorunlu
mecburiyet <——-> yükümlülük, zorunluluk
meçhul <——-> bilinmeyen
medeni <——-> uygar
medeniyet <——-> uygarlık
mekan <——-> yer
meleke <——-> yeti, yordam
melodi <——-> ezgi
memnun olmak <——-> gönenmek, kıvanmak
memnuniyet <——-> kıvanç, sevinç
memur <——-> işyar, işgören, görevli
menfii <——-> eksi (tıp), olumsuz
merasim <——-> tören
merhamet <——-> acıma
mesaj <——-> ileti, bildiri
mesela <——-> sözgelişi, örneğin, sözgelimi
mesele <——-> sorun
mesken <——-> konut
meslek <——-> öğreti (Felsefe), uğraş
mesul <——-> sorumlu
mesuliyet <——-> sorumluluk
mesut <——-> mutlu
metafizik <——-> doğa ötesi
methiye <——-> övgü
metot <——-> yöntem
metro <——-> altulaşım
metropol <——-> anakent, başyurt
mevcudiyet <——-> varlık
mevcut <——-> var
mevzu <——-> konu
mevzubahis <——-> söz konusu
meydan <——-> alan
meyil <——-> eğilim, eğim, özlem
mezar <——-> gömüt
meziyet <——-> artam
mikyas <——-> ölçek
militan <——-> vurucu
milli <——-> ulusal
minimum <——-> azın
miras <——-> kalıt
misafir <——-> konuk
misal <——-> örnek
mısra <——-> dize
mistisizm <——-> gizemcilik
mizansen <——-> oyun düzeni, sahneye koyma
modern <——-> çağıl, çağdaş
monoton <——-> tek düze
montaj <——-> kurgu
monte etmek <——-> kurmak, kurup takmak
moral <——-> içgücü
muadil <——-> denk, denktaş
muafiyet <——-> bağışıklık
muamele <——-> işlem
muasır <——-> çağdaş
muayene etmek <——-> sınamak, yoklamak
muayyen <——-> belirli
mucit <——-> bulucu, türetmen
mucize <——-> tansık
muhabere <——-> iletişim, yazışma
muhacir <——-> göçmen
muhafazakar <——-> tutucu
muhalefet <——-> karşıcılık
muhit <——-> çevre
muhit <——-> ortam
muhtaç olmak <——-> gereksemek
muhtar <——-> özerk
muhtelif <——-> ayrışık
muhtemel <——-> olası
muhteşem <——-> görkemli
muhteva <——-> içerik
mukabil <——-> karşılık
mukadderat <——-> yazgı, alın yazısı
mukamele <——-> karşılık
mukavemet <——-> direnç, direnme
mukayese <——-> karşılaştırma
muntazam <——-> düzgün
mutaasıp <——-> bağnaz
muteber <——-> saygın
mutemet <——-> güvenilir kişi
mutlak <——-> salt
muvazene <——-> denge
mübadele <——-> değişim
mübarek <——-> kutlu
mücadele <——-> savaşım
müdafaa <——-> savunma
müddet <——-> süre
müessese <——-> kurum
müessir <——-> etken, etkili
mühim <——-> önemli
müjde <——-> muştu
mükafaat <——-> armağan, ödül
mükellef <——-> yükünmlü
mükellef <——-> yükümlü
mükemmel <——-> yetkin
mülkiyet <——-> iyelik
mülteci <——-> sığınmacı
mümbit <——-> bitek, verimli
mümkün <——-> olabilir
münasebet <——-> bağıntı
münderecat <——-> içindekiler
münekkit <——-> eleştirmen
münhani <——-> eğri
müphem <——-> belirsiz
müsabaka <——-> yarışma
müsamaha <——-> hoşgörme
müsamere <——-> gösteri, sazlı sözlü eğlenti
müspet <——-> olumlu
müstenkif <——-> çekimser
müstesna <——-> ayrıksı, ayral, ayrı
müşahit <——-> gözlemci
müşerref olmak <——->
müşfik <——-> sevecen
müşterek <——-> ortaklaşa
mütareke <——-> bırakışma
müteharrik <——-> devingen
mütenazır <——-> bakışan, birbirinr bakan
mütercim <——-> çevirmen
müessir <——-> etken, etkili
mühim <——-> önemli
müjde <——-> muştu
mükafaat <——-> armağan, ödül
mükellef <——-> yükünmlü
mükellef <——-> yükümlü
mükemmel <——-> yetkin
mülkiyet <——-> iyelik
mülteci <——-> sığınmacı
mümbit <——-> bitek, verimli
mümkün <——-> olabilir
münasebet <——-> bağıntı
münderecat <——-> içindekiler
münekkit <——-> eleştirmen
münhani <——-> eğri
müphem <——-> belirsiz
müsabaka <——-> yarışma
müsamaha <——-> hoşgörme
müsamere <——-> gösteri, sazlı sözlü eğlenti
müspet <——-> olumlu
müstenkif <——-> çekimser
müstesna <——-> ayrıksı, ayral, ayrı
müşahit <——-> gözlemci
müşerref olmak <——->
müşfik <——-> sevecen
müşterek <——-> ortaklaşa
mütareke <——-> bırakışma
müteharrik <——-> devingen
mütenazır <——-> bakışan, birbirinr bakan
mütercim <——-> çevirmen
mütevellit <——-> doğmuş, doğan, ileri gelen
müttefik <——-> bağlaşık
müzakere <——-> görüşme
naçar <——-> umarsız
nadir <——-> azrak
nakil <——-> iletme
nakliyat <——-> taşıma
namzet <——-> aday
nasihat <——-> öğüt
natamam <——-> bitmemiş, eksikli
natüralizm <——-> doğacılık
natürmort <——-> ölüdoğa
nazari <——-> kuramsal
nazariye <——-> kuram
nazım <——-> koşuk
nebat <——-> bitki
neolozizm <——-> yeni tüketim
nesil <——-> kuşak
nesir <——-> düzyazı
neşriyat <——-> yayın
netice <——-> sonuç
nevale <——-> azık
nizam <——-> düzen
nomanklatör <——-> adlar dizisi
norm <——-> ölçü
normal <——-> düzgüsel (Fels)
nöbet <——-> keşik
nötr <——-> yansız, etkisiz
nutuk <——-> söylev
nüfuslu <——-> sözü geçen
objektif <——-> nesnel
obstrüksiyon <——-> engel
odyo vizer <——-> gör-işit
oportinist <——-> günoğlu
optimist <——-> iyimser
organizasyon <——-> örgütlenme
orijin <——-> köken
oryantalist <——-> doğu bilimci
otobüs <——-> genbinit
otokton <——-> yerli
otomat <——-> özdevimsel
otonom <——-> özerk
otonomi <——-> özerklik
otopsi <——-> gözlegörü
otorite <——-> yetke
otostop <——-> durbinit
ömür <——-> yaşam
panel <——-> açık oturum
panik <——-> ürkü
pansiyon <——-> barıncak
parantez <——-> ayraç
pasaport <——-> geçişlik
pasif <——-> eylemsiz
psikanaliz <——-> ruh çözümü
rabıta <——-> bağlantı
radikal <——-> köktencilik
radyasyon <——-> ışınım
rağmak <——-> karşın
rakım <——-> yükselti
randevu <——-> buluşma
rapor <——-> yazanak
rasat <——-> gözlem
rasyonalizm <——-> usculuk
rasyonel <——-> ussal
reaksiyon <——-> tepki
reaktör <——-> yazımcı
realite <——-> gerçek, gerçekçilik
reanimasyon <——-> canlandırma
redaksiyon <——-> yazımlama
reel <——-> gerçek
refah <——-> gönenç
reform <——-> düzeltim
regülatör <——-> düzelteç
regüle etmek <——-> düzenlemek
reha <——-> kurtuluş, kurtulma
rekolte <——-> toplam ürün
rekor <——-> erişim
rekortmen <——-> erişmen
repertuvar <——-> sorumluluk
restorasyon <——-> onarım
revalüasyon <——-> değer yükseltimi
revizyon <——-> gözden geçirme
reyon <——-> sergen
rezerv <——-> biriki
rotatif <——-> döner-basar
rüşt <——-> ergenlik
rütbe <——-> aşama
rüya <——-> düş
sabit <——-> durağan
sade <——-> arı, yalın
safha <——-> evre, aşama, kesim
sahip <——-> iye
sahiplik <——-> iyelik
sahte <——-> düzmece
sakin <——-> dingin, dural
salim <——-> esen
samimi <——-> içten
samimiyet <——-> içtenlik
sansür <——-> sıkıdüzen
sarahat <——-> açıklık, belginlik
sarih <——-> açık, bergin
sathi <——-> yüzeysel
sebat <——-> direşim
sebep <——-> neden
sefer <——-> kez
seka <——-> anlak, anlayış
sekreter <——-> yazman
sekte <——-> durgu
sektör <——-> kesim
selahiyet <——-> yetkin
self-servis <——-> buyur-al
sema <——-> gök, gökyüzü
sembol <——-> im, simge
sembolik <——-> simgesel
semere <——-> verim
sempozyum <——-> bilimsel toplantı
sentetik <——-> bileşik
sentez <——-> bireşim
serbest <——-> özgür
serdetmek <——-> ileri sürmek
serlevha <——-> başlık
sermaye <——-> anapara
serzeniş <——-> çıkışma, başa kakma
seviye <——-> düzey
seyahat <——-> gezi
seyyah <——-> gezgin
seyyar <——-> gezici
sezon <——-> sürem
sıhatli <——-> sağlıklı, esen
sıhhat <——-> esenlik
sihir <——-> büyü
sihirli <——-> büyülü
silüet <——-> karaltı
simetri <——-> bakışım
simetrik <——-> bakışımlı
sır <——-> giz
sırf <——-> salt
sistem <——-> dizge
sistematik <——-> dizgesel
sistemli <——-> dizgisel
siyasi <——-> siyasal
slogan <——-> savsöz, çarpıcısöz
sohbet <——-> söyleşi
sosyal <——-> toplumsal
sosyalist <——-> toplumcu
spekülasyon <——-> vurgunculuk
spitualist <——-> tinseler
staj <——-> yetişim
stajyer <——-> yetişmen
standardize <——-> ölçüm
statüko <——-> sürerdurum
stil <——-> yoldam
stok <——-> yığın
sual <——-> soru
subjektif <——-> öznel
suistimal <——-> kötüye kullanma, yolsuzluk
sulh <——-> barış
suni <——-> yapay
sükut <——-> susku
sükünet <——-> dinginlik, durallık
sürealizm <——-> gerçeküstücülük
şaheser <——-> başyapıt
şahsi <——-> kişisel
şaibe <——-> leke, kir
şair <——-> ozan
şart <——-> koşul
şartlanmak <——-> koşollanmak
şeffaf <——-> saydam
şehir <——-> kent
şehvet <——-> kösnü
şekil <——-> biçim, örnek
şekilcilik <——-> biçimcilik
şey <——-> nesne
şiddet <——-> azış, yeğinlik
şifre <——-> gizyazı
şifrelemek <——-> giz yazıya çevirmek
şikayet <——-> yakınma
şoför <——-> sürücü
şuur <——-> bilinç
şüphe <——-> kuşku
taarruz <——-> saldırı
taassup <——-> bağnazlık
tabaka <——-> katman
tabii <——-> doğal
tafsilat <——-> ayrıntı
tahakkuk <——-> gerçekleşme
tahayyül etmek <——-> imgelemek
tahkikat <——-> soruşturma
tahmin <——-> kestirme, önkestirme
tahsil <——-> öğrenim
tahsisat <——-> ödenek, karşılık
takaddüm <——-> öncellik
takat <——-> güç
takibat <——-> kovuşturma
takip etmek <——-> izlemek, kovuşturmak
taklit <——-> yansılamak, öykünmek
takribi <——-> yaklaşık
taksim <——-> bölme
taktim etmek <——-> sunmak
talep <——-> istek
tali <——-> ikincil
talimat <——-> yönerge
tamim <——-> genelge
tamir <——-> onaraım
tansiyon <——-> gerilim, kan basıncı
tanzim etmek <——-> düzenlemek
tarafsız <——-> yansız
taraftar <——-> yandaş
tarif <——-> tanım
tarif etmek <——-> tanımlamak
tarz <——-> biçim
tasarruf <——-> artırma, tutum, kullanım
tasavvur <——-> tasarım
tasdik <——-> onay, onaylama
tasvip etmek <——-> onamak, uygun bulmak
tatbik <——-> uygulama
tatbiki <——-> uygulamalı
tatil <——-> dinlence
tatil etmek <——-> boşlamak, işletmemek, durdurmak
tatmin <——-> doyum, doygunluk
tatmin <——-> doyurmak
tatminkar <——-> doyurucu
taviz <——-> ödün
tavsiye <——-> öğüt, öğütleme
tayin <——-> atama, belirleme
tebliğ <——-> bildiri
tecavüz <——-> saldırı
techizat <——-> donatım
tecil <——-> erteleme
tecrit <——-> soyutlama
tecrübe <——-> deneyim, sınama, deney
tedbir <——-> önlem
tedbirli <——-> önlemli
tedricen <——-> azar azar, yavaş yavaş
tedris <——-> öğretim
tedvir etmek <——-> yönetmek
teferruat <——-> ayrıntı (lar)
teferruat <——-> ayrıntılar
tefrik <——-> ayrım
tehlike <——-> çekince
tekabül <——->
tekamül <——-> evrim
teklif <——-> öneri
tekniker <——-> uygulaman
teknisyen <——-> uygulaman
teknoloji <——-> uygulayımbilim
teknotrat <——-> uyguyımcı
tekrar <——-> yineleme
teksif etmek <——-> yoğunlaştırmak, koyulaştırmak
tekzip etmek <——-> yalanlamak
telaffuz <——-> söyleyiş, söyleniş
teledinamik <——-> uzdevimsel
teleferik <——-> uzaşar
telefon <——-> seslek
telegraf <——-> uzyazar, uzyazım
telekomand <——-> uzgüdüm
teleks <——-> uzyazım
telemekanik <——-> uzaktarım
telemetri <——-> uzölçer
teleobjektif <——-> uzmercek
telepati <——-> uzsezim, uzsezinim
teleskop <——-> uzgözlük
teletayp <——-> uzayazım
televizyon <——-> uzgöreç, uzgörüm
temas <——-> değinme, değinim
teminat <——-> güvence
teneffüs <——-> solunum
tenkit <——-> eleştiri
tenvir <——-> aydınlatma
tenzilat <——-> indirim
teori <——-> kuram
teorik <——-> kuramsal
tereddüt etmek <——-> duraksamak
terkip <——-> bileşim
terminoloji <——-> terimler dizgesi
terör <——-> yılgı, yıldırı
terörist <——-> yıldırgan
tertip <——-> düzen, düzenleme
tesadüf <——-> rastlantı
tesisat <——-> döşem
tespit etmek <——-> saptamak
teşebbüs <——-> girişim
tetkik <——-> incelem
tevhit <——-> birleştirme
tez <——-> sav
tezahürat <——-> gösteri
tezat <——-> karşıtlık
ticaret <——-> tecim
tolerans <——-> hoşgörü
trajik <——-> ağlatısal
tranformatör <——-> değiştirgen
transfer <——-> aktarma, geçirme
transplantasyon <——-> örgen aktarımı
travers <——-> tabanlık
turist <——-> gezgin
turistik <——-> gezinsel
turizm <——-> gezim
turne <——-> gezme, gezim
ufuk <——-> çevren
umumi <——-> genel
unsur <——-> öğe
ümmi <——-> okumamış
ünite <——-> birim
ünsiyet <——-> alışıklık, tanışıklık
vantilatör <——-> yelleç
vasıf <——-> ayırt, nitelik
vasıta <——-> araç
vazgeçmek <——-> caymak
vazife <——-> görev
vaziyet <——-> durum, konum
vazo <——-> çiçeklik
vecibe <——-> ödev
vehamet <——-> korku, tehlike
veraset <——-> kalıtım, soyaçekim
veya <——-> yada
vicdan <——-> duyunç
viratör <——-> sarsaç
viyadük <——-> aşıt
vize <——-> görüldü
vizite <——-> görüm, görüm parası
yahut <——-> yada
zabit <——-> subay
zabitan <——-> subaylar
zafer <——-> utku
zan <——-> sanı
zarar <——-> dokunca
zaruret <——-> yoksulluk, zorunluk, zorunluluk
zaruri <——-> zorunlu
zaviye <——-> açı
zayi <——-> yitik
zevk <——-> beğeni
zihin <——-> an
zihniyet <——-> düşünce